حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

خمینی گفت: «لازم باشد امروز یک حرف می‌زنم و فردا هم عکسش را می‌زنم» گفتم: شگفتا ماکیاول!!

leave a comment »

banisadr

((سوال آخر شما این است که این بنی صدر با آن بنی صدر که با خمینی به ایران رفت چه فرقی دارد؟ فرق آدمی را دارد که یک تجربه ای نکرده بود و حالا کرده؛ آن وقت فکر می‌کرد این مقام روحانی، این مقام مرجعیت دروغ نمی‌گوید متاسفانه در عمل دید که می‌گوید! در پاریس طوری این اصول استقلال و آزادی و اینها را بیان کرد که مجله «نوول آبزرواتور» نوشت این آقا لیبرال نیست لیبرلتر است یعنی دیگر در آزادی خواهی رفته است تا آخر خط! ما رفتیم ایران، دیدیم که این، وارونه شد برعکس شد! اتفاقا اولین برخوردم در مسئله پوشش زنان بوجود آمد؛ آن موقع که ریخته بودند و شعار یا روسری یا توسری می‌دانند من رفتم قم به آقا گفتم شما در خارج مگر نپذیرفتید که زنان در پوشش آزادند؟! پس این چه ترتیبی است؟ گفت من در فرانسه یک حرف‌هایی از سر مصلحت زدم، هیچ تعهدی به آنها ندارم الان لازم باشد امروز یک حرف می‌زنم و فردا هم عکسش را می‌زنم. گفتم آقا،هذا ماکیاول!! مردم شما را مرجع تقلید قبول کردند خیال می‌کنند حرف شما حرف دین است، دوتا نمی‌شود، یعنی چه که من دیروز یک چیز گفتم امروز عکسش را؟! بعدا با مرحوم بازرگان رفتیم آنجا برای یک مسئله دیگری و دوباره همین حرف را تکرار کرد.
اگر من آن وقت می‌دانستم یعنی در ذهنیت آن روز من بود که این آقای مرجع می‌تواند دروغ بگوید؛ می‌رفتیم روی خط اینکه به جای بنا کردن آینده بر قول، تضمین‌های عملی برای مردم سالاری بوجود بیاوریم تا بتواند مانع از این بشود که دوباره استبداد حاکم شود.))

قسمتی از پرسش و پاسخ ابوالحسن بنی صدر -اولین رئیس جمهور ایران- ذخیره کنید:
http://www.mediafire.com/?tqiozimknbx
http://rapidshare.com/files/320655137/Banisadr-from-Khomeini.3gp
http://www.megaupload.com/?d=5SO43RBN
http://www.filefactory.com/file/a1054f4/n/Banisadr-from-Khomeini.3gp
http://www.zshare.net/download/69875407ed371279
/
در همین ارتباط:
نقل قول بنی صدر از حجت الاسلام حسین خمینی، نوه آیت الله خمینی

Written by State-of-Siege

دسامبر 12, 2009 در 4:16 ب.ظ.

نوشته شده در تاریخ

پاسخی بگذارید

