حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

استراتژی بی ارزش انگاشتن جان ایرانیان در جنگ!

leave a comment »

حتمن شنیده اید که ایران از راهکار توده انسانی یا همان گسیل گسترده نیروهای داوطلب به جبهه به عنوان استراتژی جنگی در نبرد با عراق به کرات استفاده کرد. در اینجا قصد ندارم در مورد منافع و مضار این استراتژی بحث کنم، فقط توجه شما را به 2خاطره ذیل جلب می‌کنم؛ قضاوت نهایی با شما.

  • سال پايان جنگ را در منطقه سرپل ذهاب بود. او هرگز حسين فهميده را نمی شناخت. وقتی از او ميپرسيدم تو چرا يک حمله ای
    نمی کنی و جايی را فتح نمی کنی؟ ميگفت با کدام انگيزه؟ اين سربازها امانت خانوادهايشان در دست ما هستند نمی توانم آنها را قربانی ترفيع خودم کنم. ميگفت يک بار برای بازديد از خط کناری به آنجا رفتم که در اختيار سپاه بود. ديدم که در حدود ۱۰۰۰ نفر نيروی آماده دارند. به فرمانده شان تبريک گفتم. هفته بعد که از آنجا رد ميشدم ديدم همه تار و مار شدند. به راننده گفته برو و فرمانده را بياب. از او پرسيدم: "حاج آقا نيروهايت چی شدند؟" گفت:" جناب سرهنگ خرجشون کردم". ميگفت همين آقا اکنون يک پست بسيار بالا در سپاه دارد. (1)

آیت الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان در نقل خاطرات خود از جنگ ایران و عراق می گوید:

  • عمليات‌ كربلاي‌ چهار بود. به‌ خرازي‌ گفتم‌ كه‌ مي‌خواهم‌ بروم‌ خط‌ مقدم‌، گفتند كه‌ ممكن‌ نيست‌. گفتم‌ كه‌ اگر اجازه‌ ندهيد، مي‌روم‌ در لشگرهاي‌ ديگر، فرماندهان‌ جلسه‌ گذاشتند و خلاصه‌ قبول‌ كردند. به‌ خط‌ مقدم‌ كه‌ رسيديم‌، ديدم‌ كه‌ عراقي‌ها از منورهايي‌ استفاده‌ مي‌كنند كه‌ شب‌ را مانند روز روشن‌ مي‌كند. به‌ خرازي‌ گفتم‌ خودت‌ را به‌ آقاي‌هاشمي‌ برسان‌ و بگو كه‌ عمليات‌ لو رفته‌ است‌. خرازي‌ رفت‌ و برگشت‌ و گفت‌ كه‌ آقاي‌هاشمي‌ گفته‌ كه‌ من‌ مقلد امام‌ (ره‌) هستم‌ و بايد عمليات‌ انجام‌ شود. من‌ پاسخ‌ دادم‌ كه‌ امام‌ هم‌ اگر شرايط‌ را ببينند، اجازه‌ عمليات‌ نخواهند داد. اما به‌ هر حال‌ عمليات‌ انجام‌ شد. بچه‌هاي‌ ما چند دسته‌ بودند، گروهي‌ كه‌ زير آب‌ مي‌رفتند و يك‌ لوله‌هايي‌ براي‌ نفس‌كشيدن‌ از بالاي‌ سرشان‌ روي‌ آب‌ بيرون‌ مي‌آمد و عده‌اي‌ هم‌ كه‌ با قايق‌ مي‌رفتند. عراقي‌ها اين‌ لوله‌ها را مي‌زدند و وقتي‌ بچه‌هاي‌ ما مجبور مي‌شدند سرشان‌ را بالا بياورند، آنان‌ را شهيد مي‌كردند. خلاصه‌ تعداد زيادي‌ از بچه‌هاي‌ ما را شهيد كردند…(2)

    پیوست:
    1- نقل خاطرات جنگ 8ساله ایران و عراق توسط خوانندگان سایت بی بی سی فارسی
    2-مصاحبه‌ با آيت‌الله طاهري‌ اصفهاني‌، روزنامه اعتماد ملی، 9/3/85

Written by State-of-Siege

سپتامبر 11, 2008 در 6:08 ق.ظ.

نوشته شده در جنگ ایران و عراق

پاسخی بگذارید

