حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

آیا پافشاری بر حق مساوی با تضعیف نظام است ؟

leave a comment »

برگرفته از وب سایت محمد علی ابطحی

دیشب خبر دادند که درحسینیه جماران به مناسبت نزدیک شدن سالگرد رحلت امام، جلسه ای است که زندانیان سیاسی قبل انقلاب با حاج حسن آقا دیدار می کنند. من هم رفتم. بعد از خاطرات زندانیان سیاسی، و سخنرانی خوب نوه ی امام وقت نماز یک اقای محترمی آمد و به من گفت من پدر زهرا بنی یعقوب هستم. گفتم همان دختر خانم پزشکی که به دلیل مسئله ی حجاب و اینها گفتند در همدان دستگیر شد و بعد اعلام کردند خودکشی کرده؟ با عصبانیت از کلمه ی خودکشی، گفت بله. شماره پرونده دخترش را می داد که از دادگاه همدان به تهران آمده. می گفت حسن اقا را ندیده. آقای سراج، آقا ابوالقاسم بنی یعقوب را برد پیش حسن آقا تا ماجرای دختر پزشکش را توضیح دهد و کمک بخواهد. آخر شب هم که با حاج حسن آقا نشسته بودیم آن قدر تحت تاثیر قرار گرفته بود که دنبال صحبت با این و آن بود، به من میگفت در سایتت راجع به این موضوع بنویس. پدر زهرا بنی یعقوب باز نشسته ی سپاه است و قبل از انقلاب هم زندانی سیاسی بوده و سالها در جبهه بوده است و به عنوان یک زندانی سیاسی مسلمان قبل انقلاب در این جلسه دعوت شده است.

  • از اینکه با چنین سوابقی مرتب بعضی ها به او میگویند مسئله را دنبال نکن، تضعیف نظام میشود ناراحت بود.
    می گفت من دنبال روشن شدن پرونده‌ی دخترم هستم. همسرم که فقط همین دختر را دارد ، از غم دخترش دارد از بین میرود.

دخترم برای گذراندن طرح پزشکی به همدان رفته بود و نامزد داشته و بنا به گزارش پزشک قانونی در سلامت بوده است. تا به حال دوبار از من پول گرفته اند برای سم شناسی. وکیلمان به آنها که میگویند خودکشی کرده میگوید چرا یک عکس از این جریان وخودکشی در زندان وجود ندارد؟ حرف اصلی اش که با زبان ساده ای میگفت این بود که اگر در بازداشتگاه کسی عامل فوت دخترم بوده، آن را تعقیب کنید. چرا نظام را پشت سر این فرد می آورید و بی دلیل اعلام خودکشی می کنید؟

  • این حرف را ما در مورد زهرا کاظمی هم میگفتیم. گفتند وقت نماز شده. دوتایی به نماز ایستادیم. من همش داشتم فکر میکردم که علی علیه السلام راجع به ظلم به یک زن یهودی چه می گفت؟ خدا کند مقامات قضائی به طور جدی حقیقت را کشف و اعلام کنند. اگر چه برای آن خانواده دیگر زهرا زنده نخواهد شد. دیدار دردناکی بود.

    http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146309466
                                                                                         

Written by State-of-Siege

مه 30, 2008 در 11:29 ب.ظ.

نوشته شده در ویژه

پاسخی بگذارید

