حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

متن دفاعيه علی نيکونسبتی از اعضای دفتر تحکیم وحدت در دادگاه

leave a comment »

به نام خدا
رياست محترم شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی تهران
با سلام واحترام در خصوص پرونده کلاسه ۸۶/۱۰۵۹/۴۳۶
ضمن تکذيب و رد اتهامات مطرح شده به استحضار می رساند:

براساس اسناد موجود در پرونده به علت شرکت درتجمع۳۰ مهردر داخل دانشگاه اميرکبيرو به اتهام نادرست اخلال در نظم عمومی در تاريخ ۱۷ آبان بازداشت شدم تجمعی که به دليل صدور حکم ناعادلانه برای سه دانشجوی بی گناه اميرکبير برگزار شده بود و مدتی بعد در شعبه ۱۰۴۳دادگاه عمومی تهران ناعادلانه بودن حکم صادره مشخص شد.اين در حالی است که تجمع فوق در زمان تعطيلی کلاسها و از سوی تشکلی قانونی برگزار شده است و علاوه بر من بسياری از افراد ديگر نيز در آن صحبت کرده اند. نخستين سوال در اين مورد آن است که چرا به فرض محال وقوع تخلف اين موضوع در کميته انظباطی بررسی نشده است؟ ازسوی ديگر فارغ از اتهام وارده جای اين سوال باقی است که چرا اينجانب به دادسرا احضار نشده ام وبدون ابلاغ احضاريه حکم جلبم صادر شده است؟آيا بازداشت به دليل شرکت در تجمعی در درون دانشگاه آنهم ۱۷ روز پس از آن مطابق قانون حفظ حقوق شهروندی است ؟ در زمان بازداشت ماموران برخوردهای ناشايستی داشتند که خانواده من مراتب شکايت خود از اين برخوردها را به رئيس کل دادگستری استان تهران و کميسيون حقوق بشر اسلامی ارائه نموده اند.همچنين مدت اعتبار حکم جلبم ، که در پرونده نيز موجود است، در زمان ورود ماموران به خانه و دستگيريم منقضی شده و عملا ماموران بدون مجوز بازداشت من را دستگير نموده اند. از سوی ديگر من در حالی ۳۰ روز در بازداشت موقت ماندم که از روز دوم بنا به دستور قاضی کشيک ح قرار وثيقه برای اينجانب صادر شد ولی به من گفته شد چند روز مراحل اين کار طول می کشد و بايد به برخی سوالات پاسخ دهم و پس از آن می توانم با خانه تماس بگيرم و بخواهم با تامين وثيقه من را آزاد نمايند که هيچگاه اين اتفاق نيفتاد.در طی مراحل بازجويی نيز برخوردهای نامناسبی با من صورت گرفت و فشارهای سنگين روحی و روانی را تحمل نمودم.

و اما نکات ديگری نيز در پرونده من موجود است که به خوبی مشخص می نمايد چرا برخلاف درخواست بازپرس که خواهان دريافت گزارش از وزارت اطلاعات بوده است و اسناد آن در پرونده موجود است ،وزارت اطلاعات از دادن گزارش به بازپرس در مورد بازجويهای من خودداری می کرده است ؟!من بايد به اين سوالات پاسخ می دادم که چرا تخلفات برخی مسئولين در برخورد با دانشجويان وساير فعالين مدنی و نقض حقوق بشر را اعلام می نمايم و به آنها اعتراض می کنم؟ چرا با مراجع عظام تقليد،روشنفکران،اساتيد دانشگاه،فعالين سياسی و مدنی واصلاح طلبان من جمله آقای کروبی گفتگو کرده ام و خبر آن در خبرگزاريهاومطبوعات منتشر شده است.اين سوالات گاه بارها تکرار می شد .بسياری از اين سوالات هيچ ربطی به موضوع اتهامی نداشت وبازجوها اغراض خاص سياسی را از طرح آن دنبال می نمودند سوالاتی که درحدود ۱۰ جلسه بازجويی مطرح شد وبخش کثيری از آن از پرونده حذف شده است و تنها سوال مربوط به ارتباط با اصلاح طلبان در پرونده موجود است که حتی اين سوال نيز ربطی به موضوع اتهامی ندارد. اين نحوه برخورد اين سوالات را پيش می آورد که اين مسائل چه ربطی به موضوع مورد اتهام دارد؟واگر ارتباط داشته است چرا در پرونده موجود نمی باشد؟همچنين آيا بنده مجرم هستم که تخلفات برخی مسئولين را اعلام نمايم يا آنها که اين تخلفات را انجام می دهند؟ مگر گفتگو با روشنفکران و اساتيد دانشگاه ،فعالين سياسی و مدنی جرم است؟مراجع تقليد، اصلاح طلبان دارای چه سوء پيشنه ای هستند ودرکجا محکوم شده اند که گفتگو با آنها و انتشار خبر آن بارها مورد سوال قرار می گيرد؟از سوی ديگرچرا بازجوها خواهان تک نويسهای مختلف در مورد افراد گوناگون هستند که هيچ ربطی به موضوع اتهامی ندارد ؟!!

متاسفانه اين شيوه ناصحيح بازجويی برای بار اول نيست که انجام می گيرد در دستگيری بار نخست من در تابسان ۱۳۸۶ نيز تقريبا روندی مشابه طی شد و چندی پيش نيز قاضی دادگاه عمومی در خصوص پرونده سه دانشجوی دربند دانشگاه اميرکبير در حکم صادر به صراحت اذعان می دارد «حتی يکی از نامه ها، که طبق گزارش اداره اطلاعات به عنوان مدرک تشکيلاتی ذکر شده، حکايت از روند غيرصحيح بازجويی…دارد» وبسياری از فعالين سياسی و مدنی نيز تجربه اين روند ناصحيح بازجويی را داشته اند و درباره خودم بايد بگويم عملا بازداشت موقت به وسيله ای برای ارعاب، پرونده سازی و پيگيری اغراض سياسی بدل شده است و برای من جای اين سوال باقی است که چه زمانی جلوی اين نحوه بازجويی گرفته می شود و با متخلفين برخورد می شود؟
لذا با توجه به موارد فوق اينجانب ضمن تقاضای تبرئه خود خواهان جبران خسارتهای وارده به من به دليل اين بازداشت هستم .ازسوی ديگر خواهان آن هستم که متن کليه بازجويی های من منتشر شود زيرا سوالات مطرح شده به خوبی تلاش برای جلوگيری از اعتراضم به تخلفات برخی مسئولين و نقض حقوق بشر واغراض سياسی دستگيری غير قانونی من ،تداوم بازداشتم با وجود صدور قرار وثيقه و عدم ارائه گزارش به دادستانی در مورد بازجويی ها را آشکار می نمايدو يادآور می شوم در مراحل بازجويی سوالات و مطالبی در مورد افراد مختلف از اصلاح طلبانی مانند آقای کروبی-رئيس سابق مجلس – تا افرادی از قبيل آقای علی افشاری وخانم فاطمه حقيقت جو ،گروههای سياسی ، فعالين مدنی و دانشجويی و دفترتحکيم وحدت مطرح شده است ودرضمن آن با استفاده از تهديد و تطميع وعده آزادی مرا می دادند در حالی که بازداشت من غير قانونی بود و قراروثيقه ام صادر شده بود. هرچند بازجويان به مقصد خود نرسيدند اما انتشار متن بازجويی های من بسياری ازاين مسائل را روشن خواهد نمود و اميدوارم از تکرار مجدد آن جلوگيری نمايد.

اصالت:
http://news.gooya.com/politics/archives/2008/05/071793.php

Written by State-of-Siege

مه 14, 2008 در 12:23 ب.ظ.

نوشته شده در حقوق بشر

پاسخی بگذارید

