حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

و دهانت را…. – سید ابراهیم نبوی

leave a comment »

چه گفته باشم دوستت دارم
چه گفته باشم از تو متنفرم

دهانم را سرویس می کنند
چه گفته باشم دوستت دارم
چه گفته باشم از آنها متنفرم

چه فایده ای دارد؟
عشق را در پستوی خانه نهان کنم
شوق را در پستوی خانه نهان کنم
و خدا را در پستوی خانه نهان کنم
در هر حال آنها به خانه می آیند
و دهانت را….
و دهانت را….
و دهانت را نمی گویم چه می کنند…
فقط خانه را می گردند
و عشق را و شوق و خدا را دستگیر می کنند
و در سلولی مجاور باقی سلول ها
و مجاور سلول باقی ها
زندانی می کنند
و عشق ستاره سهیل می شود
و مثل سهیل که ستاره می شود
و مثل بقیه ستاره ها که کنار باقی می مانند

دهانم را نمی بویند
حالا دیگر بوئیدن قدیمی شده است
اگر گفته باشی دوستت دارم
باید برگه ای رانشان بدهی
و اگر گفته باشی متنفرم
باید برگه ای را پرکنی

دهانم را نمی بویند
حالا دیگر بوئیدن قدیمی شده است
دهانم را….
و کاری دیگر می کنند
همین که دهان داشته باشی
و دهانت کلمه ای به زبان آورده باشد
و کلماتت بی پرده باشد
…..از عشق یا از نفرت
دهانت را سرویس می کنند
سرویس را بخاطر بسپار….

دهانت را می بوئیدند
اما، سالهای بوئیدن گذشته است
دیگر کسی حوصله بوئیدن دهان تو را ندارد
چه گفته باشی دوستت دارم
چه گفته باشی از تو متنفرم
بفرمائید تو، شما بازداشت هستید.

لطفا چیزی را در پستوی خانه نهان نکن
پستوی خانه را می جویند
و عشق را می یابند
و شوق را دستبند می زنند
و امید را محکوم می کنند
و خدا را هم کنار باقی زندانی می کنند

دهانت را نمی بویند
دهانت را…
… آری، سرویس می کنند.

نازلی احساس( معصومه مستشار)

این شعر، بخشی است از برنامه ابراهیم نبوی به نام « از این ستون به آن ستون» که هفته گذشته از رادیو زمانه پخش شد

اصالت:
http://www.doomdam.com/cgi-bin/mt/mt-tb.cgi/337

Written by State-of-Siege

مه 9, 2008 در 3:21 ق.ظ.

نوشته شده در طنز

پاسخی بگذارید

