حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

رنجنامه زندانی سیاسی در تبعید یاسر مجیدی از زندان بیرجند

leave a comment »

به نام خدا من یاسر مجیدی یک زندانی سیاسی در زندانهای حکومت ایران هستم که از تاریخ 01/02/80 مدت 61 ماه است بدون برخوردار بودن از جزئی ترین اصول حقوق بشری محبوس میباشم . بعد از دستگیری مدت 8 ماه تحت بازجویی و همراه با شکنجه های شدید فردی و روحی و ارعاب از جانب اداره اطلاعات ایران بوده و لطمات روحی بسیاری به من وارد گردید. در حال حاضر بعد از انجام حکم تبعید ، مدت دو سال است که بنده در زندان بیرجند در تبعید بسر میبرم و با توجه به شرایط این زندان و مناسب نبودن شرایط این زندان برای نگهداری یک زندانی سیاسی از شما میخواهم با استناد به مطالب درج شده به من کمک کنید. اولاٌ باید بگویم این زندان بخاطر شرایط محیطی و جغرافیایی صرفاٌ بخاطر نگهداری محکومین مواد مخدر در نظر گرفته شده و تمامی آموزشها و قوانین زندانبانی این زندان در راستای کنترل محکومین جرم مذکور میباشد . و اصلاٌ مسئولین این زندان در هیچ سطحی آمادگی برخورد با یک زندانی سیاسی را ندارند . دارا نبودن بندی که مجزا از بندهای دیگر باشد برای نگهداری زندانیان غیر از محکومین مواد مخدر که این خود نشان دهنده آن است که اصل تفکیک جرایم به هیچ وجه رعایت نمیشود . در حال حاضر من را به بندی منتقل کرده اند که ساختمان آن یک سوله بزرگ است و اتاقهای آن با پرده از هم جدا میشوند و اصلاٌ شرایط یک زندان را ندارد . هیچکدام از مسئولین زندان پاسخگوی این مطلب که چرا من به این بند منتقل شدم نیستند . این بند محل نگهداری محکومینی است که میزان محکومیت آنان کمتر از پنج سال است و به هیچ وجه با شرایط من مطابقت ندارد . اما مهمترین موضوعی که وجود دارد این است که بعد از گذشت پنج سال محکومیت حاظر نیستند اجازه استفاده از مرخصی را به من بدهند و این امکان و تسهیلات دیگری را مشروط به همکاری من و خانواده ام با اداره اطلاعات نموده اند . از خانواده ام میخواهند خواهرم که اکنون در عراق است را بازگردانند و تحویل وزارت اطلاعات دهند. و از من میخواهند با نوشتن کتاب و مقاله پیرامون سازمان برای انتشار در اینترنت با آنان همکاری کنم . دوری راه و هزینه سنگین مانع از ملاقات با خانواده ام میشود و با دسترسی نداشتن به رادیو و مطبوعات باعث قرار گرفتن در محیط حنثی و خلاء ای مرگ آور شده که در این زندان هیچ راهی برای فرار از این وضعیت ندارم. تقاضایی که بارها برای انتقال به زندانهای تهران و استفاده از مرخصی نموده ام تا کنون هیچ کدامم جواب داده نشده . مدت پنج ماه پیش در اقدامی نمایشی به منظور انتقال به زندان کرج به سمت تهران اعزام شدم که در جریان این سفر 42 ساعت من را با دست بند و پا بند به کرج بردند و بعد از مخالفت آقای خورشیدی دادستان کرج با همان وضعیت به بیرجند بازگرداندند. در حال حاضر مشکلات من به چند دسته تقسیم میشود که بصورت طبقه بندی ذیل میباشد : 1- مناسب نبودن این زندان برای نگهداری زندانیان سیاسی و نحوه برخورد با یک زندانی سیاسی و رعایت نکردن اصل تفکیک جرایم 2- قرار گرفتن در بندی که مانند یک کمپ مسافرتی و زندگی چادرنشینی است که فاقد امکانات بهداشتی مناسب برای زندگی بویژه در زندان است . 3- پاسخگو نبودن مسئولین قضائی و اداره اطلاعات مبنی بر تقاضای مرخصی و انتقال بنده به شهر تهران . 4- تحت فشار قرار دادن خانواده ام برای بازگرداندن خواهرم و تحویل دادن او به اداره اطلاعات 5- تحت فشار قرار دادن خودم در جهت تن دادن به خواسته های اداره اطلاعات ، نوشتن مقاله و کتاب ، مصاحبه در رادیو و ماهواره 6- دور افتادن از مرکز و پاسخگو نبودن مسئولین زندان و دستگاه قضائی نسبت خواسته های زندانیان ، ایجاد جو خفقان و سرکوب تقاضاهای زندانیان به خاطر همین دورافتادگی و عدم نظارت بر عملکردهای این زندان . اکنون با توجه به مسائل ذکر شده از تمامی سازمانها و نهادهای حقوق بشری و مدافعان حقوق انسانها تقاضا دارم به این مشکلات و بسیاری مشکلات ریز و درشت دیگر که مجال ذکر نیست به بنده کمک کنید . فعالان حقوق بشر در ایران Human Rights Activists in Iran hra.iran@gmail.com http://hra-iran.blogfa.com/ Tel : +989329224904

منبع: سايت ديدگاه

Written by State-of-Siege

مه 9, 2008 در 8:30 ق.ظ.

پاسخی بگذارید

