حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

حکايت دردناک پيمان عارف از شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی

leave a comment »

بندِه پيمان عارف، دانشجوی علوم سياسی دانشگاه تهران و از فعالين دانشجوئی مخالفِ رژيم جمهوری اسلامی هستم که چندين بار بازداشت شده و در زندانهای مختلف رژيم مورد شکنجه قرار گرفته ام. بازداشتی 18 تير 78 : پس از 18 تير 78 ما در دانشگاه تبريز ،دو روز بعد از آن واقعه شوم دانشگاه تهران ،يعنی در 20 تير اقدام به اعتراض کرديم.[يکشنبه سياه دانشگاه تبريز] که وحشيانه ترين و ددمنشانه ترين صحنه های زندگيم را در سرکوب 20 تير 78 را در دانشگاه تبريز مشاهده کردم.سرکوبی که سرکوبهای صورت گرفته در تهران به گرد پاي آن هم نميرسيد!!!!!!!!!!!!!!!!!! شليک مستقيم به مردم (با گلوله واقعی ) توسطِ نيروهايی بسيجی و نقش زمين شدن صدها نفر در عرضِ چند دقيقه. بازداشت تير زخميهای تير خورده از اتاقهای عملِ بيمارستان امام دانشگاه و ممانعت از عمل روی آنها و اساسا حمله ای وحشيانه به بيمارستان و تيرخوردگان. حمله به خوابگاهِ دختران و تجاوز و قتل برخی چون مژگان توکلی دانشجوی مهندسی مکانيک و بلاخره شکنجه جسمی شديدِ بازداشت شدگان، همه و همه از صحنه هائی بود که در جهنم 20 تير شاهدشان بوديم !!!!!!!!!!!!!!!! مرا بازداشت کرده و پس از ضرب و شتم شديد که منجر به شکستن دست و آسيب ديدن مهره و دنده و شکستن بينی و چند تا از دنده هايم شد به پادگان سپاه در خيابانِ عباسی تبريز منتقل کردند. سپس مرا در که به يک بارداشتگاه مخفی در jaddeie sento منتقل نمودند. در ۳ سلول کوتاه به ارتفاع 1.5 متر و مساحت حدودا 12 مترِ مربع حدود 25 نفر به صورت نيمه ايستاده و عمدتاُ تير خرده و غرق در خون جمعِ شده بودند . زندانيان با سرفه هائی وحشتناک يکی يکی از حال ميرفتند.تنها جايی که از ان هوا ميآمد، يک لوله به قطر 10 سانتی متر بود.پس از ۵،۶ ساعت کم کم افرادِ عادی را از آنجا منتقل کردند. حدود ۱ هفته من در آنجا به صورت مداوم زيرِ کتک و شکنجه و بازجوئی جهتِ گرفتن اعترافِ به قصد قيام مسلحانه و ارتباط با اسرائيل و نيز گروهايی کردی چون کومله و…. بودم که بلاخره با تلاشهای پدرم از ان شکنجه گاه مخوف سپاه آزاد شدم…. ۲: در آبان سال ۸۱ در جريان حرکتِ اعتراضی نسبت به حکم دکتر آغاجری در جلوی دانشگاه تربيت مدرس توسطِ نيروهای اطلاعات ناجا بازداشت شده و به زندانِ پادگان مقر فرماندهی تهران بزرگ واقع در داخل ژاندارمری عباس آباد منتقل شدم.آنجا بازداشتگاهی با حدود ۱۰۰ سلول و انواعِ ابزارِ شکنجه های جسمی وجود داشت[چون شلاق و دستبندهای قپانی و……] و اتاقی مخوف بازجوئی…….. ۳: در آذر ۸۱، از مقابل دانشگاه تهران، توسطِ وزارت اطلاعات بازداشت شده و به اداره پيگيری وزارت اطلاعات در خيابانِ صبای شمالی (جنب فلسطين،کاخِ سابق ) منتقل شدم.اداره پی گيری متشکل از حياطی بزرگ در ۲ سو و ساختمانی با ۴ اتاق ميباشد. دسگير شوندگان در اين اتاقها بازجوئی ميشوند!!!!!!، من بعد از اين بازحوئی از آنجا به بندِ ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندانِ اوين منتقل شدم.بندِ 209 متشکل از ۱۰ رديفِ سلول 10 تائی است که بندِ رديفِ اول مالِ زنان ميباشد.رديفِ ۲،۳،۴ انفرادی،۵ در آنزمان زمان اختصاص به زندانيان القاعده داشت ؛ بند ۶ زندانيان قتلهای زنجيره ای و مجاهدين،7 انفرادی و 8،9،10 هم بندهای عمومی بودند که متعلق به متخلفين خود وزارت اطلاعات بودند. ۴: تابستان ۸۲ مجدداً و اين بار توسطِ اطلاعات موازی دستگير شده و به بندِ مخوف ۳۲۵ اوين که از انِ سپاه است منتقل شدم که در تمام مدت حدودا 2 ماه بازداشتی خود بدترين صحنه های گشتاپوئی را که يک انسان ميتواند به چشم بيند را شاهد بودم و چنان شکنجه شدم که تا عمر دارم فراموش نخواهم کرد. بندِ 325 شامل 2 طبقه است و در هر طبقه ۲ رديف سلول انفرادی تابوتی (۱.۸ در ۱.2m) وجود دارد که در هر رديف نيز ۶ سلول سمتِ راست و ۵ سلول در رديفِ چپ و در مجموع ۱۱ سلول وجود دارد که در هر طبقه ميشود ۲۲ سلول و هر ساختمان (۲ طبقه ) ميشود ۴۴ تا و در مجموع ۲ ساختمان ميشه ۸۸ تا سل تابوتی مخوف .البته در حياط پشتی هم چند تا سوئيت با امکاناتِ رفاهی جهتِ نگهداری عباس عبدی و هم پرونده هايش ساخته بودند که آنهم حالت انفرادی داشت…. ۵ :در بازداشتی ۱ اسفندِ 82 هم به زيزمين کلانتری ۱۴۸ انقلاب واقع در خيابانِ انقلاب،سر فلسطين، منتقل شدم.آنجا دارای ۲ اتاق بازجوئی و ۵ سلول انفرادی بود و به عنوانِ يکی از مراکز اصلی فعاليتهائی اطلاعاتی بر ضد فعاليعتهای دانشجوئی (به علت نزديکی به دانشگاههای تهران و پلی تکنيک) مورد استفاده قرار ميگيرد!!!!!!!!!… پاينده ايران آزاد:تهران-۱۳۸۳.۱۱.۸ پيمان عارف. در پاسخ به سؤالات يک آژانس حقوق بشری در لندن.

منبع: سايت ديدگاه

Written by State-of-Siege

مه 9, 2008 در 7:37 ق.ظ.

پاسخی بگذارید

